hamburger
search
close btn

מהו ניתוח S.W.O.T  ואיך הוא רלוונטי לעולם השיווק

שתפו את הפוסט

כבעל עסק או משווק תדרש לבנות לעסק שלך תדמית שיווקיות ותוכנית תקשורת שיווקית . 

אחד מהכלים הבסיסים לצורך אפיון מקדים לעסק הוא ניתוח אסטרטגי SWOT . 

ניתוח זה הוא חלק בלתי נפרד בראייתנו לכתיבת בריף  תקשורתי/שיווקי .

SWOT הם ראשי התיבות של Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats  -חוזקות ,חולשות ,הזדמנויות ואיומים .

למעשה המודל מנתח את הארגון או העסק בשני רמות – רמת המיקרו (פנים אירגוני) ורמת המאקרו (חוץ אירגוני /סביבתי ) 

רמת המיקרו – ברמה הפנימית של ניתוח הארגון נכללות החוזקות (Strengths) והחולשות (Weaknesses) של הארגון .  חוזקות הם מאפיינים חזקים ששיכים לארגון עצמו – כמו לדוגמא עליונות טכנולוגית בצורת  פטנט , כוח אדם מוכשר מאוד , שירות חדשני , ידע שקיים רק לארגון עצמו וכו' 

חולשות מתבטאות בניחות לעומת המתחרים – למשל , כוח אדם לא מיומן , סביבת עבודה מיושנת , מיקום בעייתי וכיוב' 

ברמת המאקרו נכללים ההזדמנויות והאיומים של הארגון – מדובר על מאפיינים גלובליים שמשפיעים על כלל המשק או הענף ולא רק על הארגון ספציפית . 

הזדמנות יכולה להיות -הקלה רגולטורית כדוגמת חקיקה שמאפשרת ייצור בטכנולוגיה מסוימת 

איום יכול להזיק לארגון להתחרות מול מתחריו  לדוגמא  כניסה של מתחרים חדשים לענף ,חקיקה המגבילה יצור עקב זיהום סביבתי , מיסים וכיוב'

דוגמא מעשית : 

ואיך לא  – מסעדת שווארמה !

דמיינו עסק שווארמה מתחיל שפותח את מסעדתו בעיר בה קיימים מספר מסעדות שוואמרה וגרילים . 

בעל העסק מספר שהיחודיות שלו היא בטעם המיוחד של הבשר שמיובא ישירות מאיטליה  אל צוות הטבחים שלו שמומחים שנים רבות בבשר איכותי . בעל העסק מספר גם שבשבועות הראשונים לפתיחת העסק  הוא מעסיק מלצרים חדשים שמעולם לא עבדו במסעדה כלשהי   וזאת על מנת לחסוך בעלויות. 

כמו כן , בשנים האחרונות העיריה מעודד בעלי עסקים לפתוח מסעדות ע"י צמצום תשלומי הארנונה ומדינה לעומתה מגבילה מזון מהיר ע"י הטלת מס "מזון מהיר "  . 

           ננתח ביחד  : 

           חוזקה – בשר איכותי מאוד לעומת המתחרים  , צוות טבחים מיומן  שיודע לעבוד על בשר .

           חולשות – צוות מלצרים לא מיומן , ייתכן שעובדה זו תשפיע על שירות הלוקחות . 

           הזדמנות – העירה יצאה במהלך הקלה בארנונה  .

           איום – הממשלה החדשה מחוקקת חוק העלת מיסים על מזון מהיר .

בבואנו לתכנן תוכנית תקשורת שיווקית או אסטרטגיה שיווקית נשתמש בניתוח SWOT על מנת להדגיש את החוזקות ולצמצם את ההשפעה של החולשות בפנייה השיווקית לצרכן, כמו כן נביא לידי ביטוי את הבידול שלנו אל מול המתחרים ולאחר זיהוי ההזדמנויות והאיומים נכון את המסר שלנו למיצוי מקסימלי של התוכנית השיווקית

כדי לשמוע עוד ולהצטרף למאגר הלקוחות המצליחים שלנו ,
צור איתנו קשר כבר עכשיו .

מאמרים נוספים

לשיחת ייעוץ חינם